Képek karantén idején – Erotika?

Kerekes Emőke Nagy Sára Erotika karantén

A Fotók karantén idején két sorozata után, Képek karantén idején következnek, melyben 16 alkotó mutatkozik meg. Nyolc fotós és nyolc képzőművész, párosával ismerkedtek meg egymással, chat-szobákban. Megérzés alapján alakítottam ki a párokat. A legtöbb esetben a közös beszélgetésekből alakultak ki a témák, melyeket mindenki a maga eszközével dolgozott ki.

A negyedik téma, Kerekes Emőke és Nagy Sára közös  diskurzusából született meg:

 

Erotika?

-lélekzik a lélek-

 

Siklom, siklom, siklom
az álom hangtalan képein át.
Részese is vagyok meg nem is
a történéseknek.
Az ébredés – megváltás és kiábrándulás.
Hová tartozom én egyáltalán?
Ide, ahol minden reggel,
mint egy bábfigurát
idegszálaimmal fogva
felránt hús-vér valóm?
Vagy oda a szürke, testnélküli,
érzelmekkel teli semmibe?
Itt fázom és félek.
Ott nincsenek illatok.

/Pálfy Julianna: Itt és ott/

 

Két extra finoman és intim módon egymásra hangolódott alkotó közös gondolkodását kísértem végig heteken át. Ahogy Szepes Mária írja: “Senki sem kerül a környezetünkbe véletlenül. Lényünk sajátos összetétele idézte meg”. Rendkívüli öröm számomra, látni, hogy miképp bontakozik ki két ismeretlen ember között, mondhatni az első pillanattól kezdve, az őszinte kommunikáció, és osztják meg életük nehezebb-könnyebb pillanatait.

 

Kérdések, gondolatok, melyek a téma kapcsán előjöttek:

Lehet, hogy az erotika a fantáziánkba szorult?!

Hogyan ábrázolható az erotika akt nélkül, test nélkül?

A testen lévő “hibák” is erotikusak, mert azáltal sebezhetőek vagyunk, és vágyunk az elfogadásra minden hibánkkal: ez is erotika, az elfogadás, közelítés máshogyan.

A hagyományban, a paraszti világban tabu, szégyenteljes dolog a csipkés bugyi, a vágy, a szexuális örömforrások, kellékek stb.

Maga a hiány is erotika. Ez a belső, test nélküli érintettség.

Az érdekelne, ha olyan fájdalmat tudnék ábrázolni, ami már erotika, vagy, olyan pornográfiát, ami már vers.

 

@Nagy Sára – Samsara

 

Sára festő. Budapesten él. Az utóbbi hetekben túl van egy költözésen. Egyszerre van benne jelen a kimért zártság és a megnyíló virág. Az alkotásban mindig azt érzi, mintha először csinálná, lelke minden rezdülését belecsempészi.  Szereti a fotókban lényegretörő minimalizmust. Számára a fénykép a metafizika területe és a legfőbb inspirációs forrás. Ecsetvonásain keresztül érződik a lélek tánca, a mozgás, lüktet az élet.

 

Emőke fotográfus. Kétlaki életet él, Havadtőn, egy erdélyi faluban, illetve Bukarestben. A koranavírus megjelenésével kalandos úton ért Budapestről Bukarestbe, majd a kijárási tilalom feloldás után, nemrég visszatérhetett kertjébe. Bővebben itt olvasható. Azt hiszem, semmitől sem riad meg. Az alkotás olyan neki, mint a levegő, benne van gyermeki lét önfeledsége és a felnőtt lét tudatos felelőssége.

 

                                                                                                                                               @Kerekes Emőke

 

 

Kerekes Emőke további fényképei instagramon és honlapján, illetve egy élettereiket dokumentáló másik insta oldal.

Nagy Sára alkotásai pedig instagramon, facebookon és blogján megtekinthetők.

 

A borítóképen Kerekes Emőkéről Balla Zoltán, Nagy Sáráról pedig Petrák Sára készítette a fényképet.

 

Az oldalon található fotók a szerző kizárólagos tulajdonát képezik. Ezek engedély nélküli publikálása, másolása, bármilyen módon történő felhasználása vagy megosztása a szerzői jog megsértésének minősül, melyet a törvény büntet.